2014. március 7., péntek

A hét halálos bűn könyvekbe burkolva

Eredetileg Nancy blogján láttam egy ilyen posztot (itt van), és nagyon ötletesnek tartottam, megfordult a fejemben, hogy én is megírom majd a hét könyves főbűnömet. Aztán több más könyves blogger oldalán találkoztam hasonlóval (pl. Kelly-Lupi blogján itt vagy MFKata oldalán itt), így most már tényleg kedvet kaptam hozzá.


Kapzsiság/Fösvénység
Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább?

Legolcsóbb: A legolcsóbb könyveim azok, amelyeket ingyen kaptam, például születésnapra, névnapra, karácsonyra, vagy amiket happoltam a Rukkolán. De ide tartoznak azok a könyvek is, amiket valamilyen akcióban szereztem pl. kettőt fizet hármat kap esetén a harmadik könyv. Most komolyan, a 0 Ft-os könyvtől mi lehet olcsóbb? Viszont ha azt nézem, melyik volt az, amiért pénzt is adtam, akkor az antikváriumból szerzett könyveimet is írhatnám. Könyváruházas akciókban többek között Harlan Coben Senkinek egy szót se című könyve 800 Ft-ot simán megért. Vagy az Ulpius-ház akciós csomagjait is említhetném, ahol pl. 6 könyvet lehetett vinni 6999 Ft-ért (ha jól emlékszem), ami ár-érték arányban szerintem nagyon jó vétel volt.

Legdrágább: Nem vagyok az a fajta, akinek mindene a keményborítós könyv. Nekem tökéletesen megfelel a puhatáblás is, és inkább több könyvet veszek, mint egy drágát. A legdrágább olvasnivalóm talán a Gyűrűk ura díszkötéses példánya volt, ezen kívül a szépirodalmi kötetek, pl. Ady összes, József Attila összes, stb. Borsos áron szereztem be az egyetemi tankönyveimet (pl. Magyar grammatika), antológiáimat, nyelvkönyveimet is. De ha mindenféle könyv számít, akkor egyértelműen a szótáraim voltak a legdrágábbak. 

Harag
Melyik szerzővel állsz utálom/szeretem viszonyban?

Ally Condie az, akit a Matched trilógia első részéért nagyon szeretek, de hihetetlenül haragszom rá a katasztrofális második és harmadik rész miatt. A két utolsó annyira rosszul sikerült, mintha teljesen más szerző írta volna, nem ismertem rá. De most megtudtam, hogy Helen Fielding a Bridget Jones harmadik részében kinyírta Mr. Darcyt, szóval őt is kezdem utálni. 

Falánkság/Torkosság
Melyik könyvet faltad újra és újra minden megbánás nélkül?

Az a könyv, amit legtöbbször olvastam, a Twilight. Az Alkonyatot ötször vagy hatszor olvastam és még szerintem fogom is (mert például posztot még nem is írtam róla), a folytatás köteteket is legalább kétszer olvastam. De szeretem a Vámpírakadémia sorozatot is, már harmadjára olvasom. A Csontvárost szintén legalább háromszor olvastam, nem tudom megunni.

Lustaság
Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag?

Hú, nagyon sok van. Elkezdtem, de félretettem az Outlander 2.-t, mert nagyon hosszú és vontatottan indult be. Szintén félbehagytam Michael Grant: Gone - Köddé váltak című művét, és Naomi Novik: Őfelsége sárkánya című könyvét (pedig már itt vár az egész sorozat). De így jártak a következők is: Melissa Marr: Törékeny örökkévalóság (felénél járok), Angeli Marina: Vérkönny (harmadánál járok), Cecily von Ziegesar: Gossip girl - Bad girl sorozata (negyedik rész vége felé járok), a Sookie Stackhouse sorozat (harmadik rész felénél járok), Maggie Stiefvater: Linger és Forever. És van rengeteg, ami már itt van a polcomon olvasásra várva, de még bele se kezdtem és csak halogatom. Csak hogy pár példát említsek: Benina: Bíborhajú 2-3., Rachel Caine: Élőhalottak bálja, Neil Gaiman: A temető könyve, Coraline, Tolkien: A hobbit, sok J. R. Ward, Sherrilyn Kenyon, Gena Showalter és Kresley Cole, Sarah Dessen, Sophie Kinsella, Jennifer Crusie, Melissa Hill könyv. Szóval nagyon lusta vagyok. 

Büszkeség/Hiúság/Kevélység
Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál, ha nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?

Mivel magyar szakos vagyok, ezért főként a szépirodalmi olvasmányaimmal szoktam dicsekedni. Nagy kedvencem például az Antigoné, az Odüsszeia, Oscar Wilde: Dorian Grey arcképe, Theodor Storm: A viharlovas, Marquez: Száz év magány, Madách: Az ember tragédiája, Stendhal: Vörös és fekete, Bronte: Üvöltő szelek, Shakespeare: Rómeó és Júlia, Babits: A gólyakalifa, és mindenekelőtt a versek!!! Kedvenc költőim Ady Endre és József Attila, tőlük rengeteg kedvenc versem van. De szeretem Goethe, Schiller, Rimbaud, valamint Paul Verlaine műveit is. 

Bujaság
Melyik tulajdonságot találod legvonzóbbnak egy férfi/női karakterben?

Férfi: A külső nem számít. Tetszenek a titokzatos, kiismerhetetlen férfikarakterek, akiknek nem lehet belelátni a fejébe vagy akiknek a tettei ellentétben állnak az érzéseivel vagy azzal, amit mond. Jó, ha egy kicsit rosszfiú, de vannak érzései, pl. Jace, Jericho Barrons. De a Cortez-féle zárkózottság már nem tetszik (olyan személytelenné teszi a figurát). Az a jó, ha nem csak egysíkú a jelleme, hanem összetett. Ne legyen nyálas, de küzdjön a szeretteiért és az se hátrány, ha van humora!

: A női karakterekben számomra az a legfontosabb, hogy ne legyen buta!!! Legyen esze, és használja is, gondolkodjon, merjen cselekedni, kiállni az igazáért és az érdekeiért. Kérdezzen, beszéljen, döntsön, ne csak sajnáltassa magát! Jó, ha vagány, bátor, tettre kész, de ne legyen meggondolatlan. Legyen nőies, humoros, legyen érzékeny oldala is! Nem kell tökéletesnek lennie, a fő, hogy emberi legyen és képes legyen fejlődni.

Irigység
Melyik könyvet szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba?

Nagyon sok könyvet szeretnék, tehát ez hosszú lista lenne, de ha csak hármat lehetne választani (egyet képtelenség), akkor A beavatott 3. részét (Veronica Roth: Allegiant), a Végzet ereklyéi 6. részét (Cassandra Clare: City of Havenly Fire) és a Vérvonalak 5. részét (Richelle Mead: Silver Shadows) várom már nagyon. 

A már megjelent könyvek közül szeretném megszerezni Dan KrokosHamis emlékek és Hamis valóság című könyveit (még nincs meg), a magyarok közül pedig Leiner Laura: Akkor szakítsunk című könyvét. És még sorolhatnám...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:

Free Blog Templates