2018. november 27., kedd

Alessandra Torre: Hollywood-i mocsok


Alessandra Torre: Hollywoodi mocsok


Cole Masten. Hollywood Tökéletes Férjéből Hollywood Legszexibb Szingli Pasija lett, miután szupersztár felesége elhagyta. Most minden partiban benne van, és mindenkit megfektet, akit tud. Los Angeles, vigyázz: új rosszfiú van a városban!

Summer Jenkins. Ez én vagyok. Kisvárosi lány, aki a Georgia állambeli Quincyben ragadt. A csirkés kajáim mennyeiek, a pókerasztalnál ki tudok forgatni egy felnőtt férfit a vagyonából, és az érettségi évében közfelkiáltással választottak meg a Legbarátságosabbnak.

Más világban éltünk. Nem is lett volna szabad találkoznunk. Csakhogy Cole Masten elolvasott egy könyvet az én kis városomról. Hat hónappal később pedig leszállt a magángépével a poros kis repterünkön, és magával hozta Hollywoodot.
Azonnal tudtam, hogy ez bajt jelent. A városnak - és nekem is.

Néha az ellentéteknek nagyon nem kellene vonzania egymást.
Egy nem mindennapi szerelem története.
Kövesd, ha a lelked egy kis kényeztetésre vágyik!


A könyv visszataszító címe ellenére a fülszöveg egészen ígéretesen hangzott, ezért beleolvastam. Jobb volt, mint amire számítottam. Egy jó ideig azt hittem, maximális pontot fogok adni a könyvre, annyira elvarázsolt az a délies báj, amit az írónő a Summer által narrált részeknél felvonultat. A könyvnek számomra egyértelműen legjobb vonása és legprofibban kidolgozott része az amerikai déli államok hangulata, amely átlengi a Quincy-ben játszódó jeleneteket. 

A címmel ellentétben éppen nem Hollywoodra fókuszál a sztori, hanem a Holliwood-i sztár egy déli kisvárosba érkezik filmet forgatni. A kétféle kultúra és mentalitás remekül kiütközik a könyv cselekményében és a főszereplők jellemében is. Maga a történet nem annyira nagy szám, a szerelmi csalódástól szenvedő, válófélben lévő sztárszínész beleszeret egy kisvárosi lányba, akinek van egy kis (többé-kevésbé kitalálható) titka. Nagyon különböznek egymástól, mind jellemre, mind életkörülményeiket tekintve, a könyv sztorija gyakorlatilag annyi, hogyan ismerkednek meg jobban egymással és hogyan birkóznak meg az egymás iránti vonzalmukkal, miközben úgy érzik, utálják egymást. Akadnak humoros és szívfájdító jelenetek is, romantikus pillanatok és érzéki jelenetek, de összességében egy átlagos romantikus történetről van szó. 
Kapcsolódó kép
Forrás:goodreads
Amit hiányoltam, és ami számomra elrontotta az összhatást, az a történet kidolgozatlan, elsietett vége volt. Az utolsó fejezetekben nagyon gyorsan pörögnek az események, a két főhős gyakorlatilag az eddigi "utálom, de azért tetszik" szintről egy csapásra lép át az "életem szerelme" szintre. Summer lépései a könyv végén teljesen logikátlanok, nagyon idegen volt tőle, hogy csak így otthagy mindent, csapot-papot egy férfiért. A felek közötti kommunikáció minimális, a könyv utolsó része már szinte semmilyen csavart vagy konfliktust nem tartalmazott. A legutolsó részben kapunk egy kis betekintést Cole és Summer évekkel későbbi közös életébe, ez a rész tetszett, de Summer nagyon nem volt önmaga benne. Furcsának találtam, hogy ennyie hamar alkalmazkodott a Holliwood-i nagymenők életéhez. 

Summer szemszögét E/1 narrációban követhetjük nyomon, míg a Cole-ról szóló részeket közeli E/3-ban olvashatjuk. Valamilyen szinten mindkét figura szimpatikus volt, ám Summer néha furcsán viselkedett, sok mindenért felkapta a vizet. Egyébként tipikus déli lány, egyszerű tervekkel, belevaló, talpraesett konyhatündér, tüzes mentalitással és makacs természettel. Cole azért eltér a tipikus szívtiprótól, végtelenül naiv, romantikus és hűséges alkat. Szerette a feleségét, aki miatt nagy csalódáson kellett keresztülmennie. Bevallom, megesett rajta a szívem és szurkoltam, hogy megtalálja a boldogságot. 
Kapcsolódó kép
Forrás: twitter
Bírtam a mellékszereplőket is, az ügyvédet, Brad DeLucát; Bent; és a rendezőt is. Nadiát utáltam, ez érthető. Nagyon tetszett a kisváros és az ottani élet leírása, szinte láttam magam előtt. Emlékeztetett a Sookie Stackhouse-történetek helyszínére vagy éppen a Hart of Dixie sorozatra. Tökéletesen hozta azt a félig hagyományos, félig pletykálkodó hangulatot, ami annyira jellemző az USA déli államaira. Remekül megragadta a lényeget a szerző, aki maga is déli lány. A kiskakas igazi színfoltja volt a történetnek, bár kicsit kétségbe estem, mikor először felbukkant. Én is elég elmebetegnek gondoltam Summert, mikor beállított vele, azt meg kell hogy mondjam. 

A könyv külleme számomra elég semmilyen. Sem a színvilág, sem a borítókép, sem a betűtípus nem igazán lehengerlő. A borítón lévő lányalakban felismerem a könyvbéli Summert, de a pasi egyáltalán nem olyan, mint amilyennek én Cole-t képzeltem. Maga a háttér, a ház és a szerelemre utaló testhelyzet tetszik, mert illik a könyvhöz, de valahogy nem marad számomra emlékezetes. 

A könyv egy remek hangulatú, de minden más tekintetben átlagos, kissé erotikus romantikus regény. Hiányoltam belőle a hirtelen jött ismertséggel, sztársággal való megbirkózás ábrázolását, vagy Summer beilleszkedésének bővebb kifejtését. Ajánlom a romantikus műfaj kedvelőinek.  

Értékelés:
Tartalom, cselekmény: 5/4
Karakterek: 5/4
Leírás, stílus: 5/5
Borító, küllem: 5/3

Összesen: 20/ 16

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:

Free Blog Templates