2018. október 29., hétfő

Leisa Rayven: Hitvány Rómeó

Leisa Rayven: Hitvány Rómeó (Starcrossed 1.)

Amikor Cassie és Ethan a színművészetin találkoznak, a levegő is felforr körülöttük. 
Cassie igazi jó kislány, nehezen találja a helyét a folyton bulizó művészdiákok közt.
Ethan ezzel szemben vérbeli rosszfiú, vad, tüzes, félelmetes és mégis érzékeny.
Akár a Romeo és Júlia amiben címszerepet kapnak Cassie és Ethan szerelme is mintha a csillagokban lett volna megírva amíg Ethan össze nem törte Cassie szívét, mindörökre eljátszva a bizalmát. 

Valami rejtélyes okból, olyan rád nézni, mint megtalálni valami értékeset, amiről nem is tudtam, hogy elvesztettem. 

Évek múlva a szívtipró visszatér, hogy ismét felforgassa a lány életét érintésről érintésre. Fokozatosan újraélik titkos diákszerelmük minden felemelő és pusztító pillanatát, mígnem rájönnek, hogy a csillagokban írt szerelemnek nem kell tragédiával végződnie. 

,,Szerelmes vagyok Leisa Rayven történeteibe." 
Colleen Hoover, a Reménytelen és a Szívcsapás sorozatok írónője

Nagyon szeretem Rómeó és Júlia történetét, ezért ez a könyv már a címével felkeltette az érdeklődésemet. Megörültem, mikor megtudtam, hogy színésztanulókról szól a könyv, akik Rómeó és Júlia történetét adják elő. Alapjában véve egy romantikus, kissé erotikus new adult történet, bár néha kicsit lassúnak és vontatottnak éreztem. Némileg túlírt, a szerző 540 oldalban mesélte el azt, amit 300 oldalban is el lehetett volna. 

A történet két idősíkon fut: a jelenben, és a múltban, hat évvel ezelőtt. A múltbeli eseményekből derül ki, hogy ismerkedett meg egymással két főszereplőnk, Ethan Holt és Cassie Taylor. Mindketten színészpalánták, akik eleinte idegesítik egymást, aztán vonzódni kezdenek egymáshoz, de Ethan nem igazán érzi képesnek magát egy kapcsolatra és nem akar romantikus viszonyba bonyolódni a lánnyal. Ezen a szálon Cassie az, aki odavan a pasiért, mindenáron szeretné, ha egy pár lehetnének. Míg a jelenben éppen Ethan az, aki hajlandó megküzdeni Cassie megbocsátásáért. Cassie most megbántott, csalódott és összetört szívű lány, aki alkalmi szexpartnerekkel próbálja elfeledtetni, mennyire üressé vált érzelmileg Ethan/Holt miatt. Tudjuk, hogy a srác nagyon megbántotta, de nem tudjuk, hogyan vagy mivel. A múltbeli szálon valószínűleg előbb-utóbb oda is eljutunk, hogy ez kiderüljön.

A jelenben Ethan kér még egy esélyt a lánytól, de Cassie teljesen össze van törve, nem akar újra szenvedni a srác miatt, hisz már nem tud megbízni benne. Az is említésre kerül, hogy Holt kétszer törte össze Cassie szívét, erre kíváncsi vagyok, hogy alakult. Kíváncsian várom, hogy a következő részből ez is kiderüljön. Érződik, hogy ez a könyv a következő résszel alkot egy egységet, a történet dramaturgiai íve épp emiatt kicsit furcsának tűnt, mintha nem lett volna igazi tetőpontja. 

A két idősíkon folyó események gyakran párhuzamba vannak állítva egymással, például kapunk egy táncos vagy csókjelenetet a jelenben, majd egy múltbeli jelenetet az első közös táncukról, csókukról, stb. Nagyon érdekes, mennyire másak a karakterek a két idősíkon, mindketten rengeteget változtak, sokkal érettebbek. Ethan megfontoltabb, elszántabb és sokkal kiegyensúlyozottabb lett, Cassie-t viszont megkeményítette és keserűvé tette az élet és a csalódás. Megértettem a lány érzéseit, szinte ugyanabba a helyzetbe került, mint amilyenben Ethan volt a múltban: egy csalódás miatt nem lát esélyt a boldogságra és nem tud megbízni a partnerében ill. magában. Hasonló szenvedéseken mentek keresztül, Cassie-vel mégis jobban együtt tudtam érezni, mint Holttal. A múltbeli Cassie nem mindig gondolkodott racionálisan, de Holt még inkább nem. A két főbb karakter közül egyértelműen a lánnyal szimpatizáltam inkább.
Kapcsolódó kép
Kép forrása
A sztori kicsit klisés, ahogy a szereplők is, de azért nem haragudtam annyira. Nem az a tövig rágom a körmöm izgalmamban típusú történet, de azért olvastatja magát. Bár említettem, hogy kissé bő lére van eresztve, untam egy kicsit a huzavonát. És belegondolni, hogy még egy egész könyv szól majd ugyanerről... A karakterekkel volt bajom, de alapjában véve szimpik, a mellékszereplők viccesek. Kedveltem Rubyt, Tristant, Elissát, Connort, a folyton viccelődő Jack-et, és a többi színészpalántát is. Akadt egy pár poén, de mindent egybevéve igazi érzelmi hullámvasút a könyv.

A sokat sejtető borító ellenére nem annyira hangsúlyos a könyvben a testi kapcsolat. Vagyis egyféle szempontból igen, hisz Cassie folyton ilyenekről fantáziál és szinte csak az érdekli, hogy Ethan végre akarja őt, mégis az érzelmeket éreztem fontosabbnak. Főleg a jelenben játszódó eseményeknél. Igen, jelen van a szexualitás a könyvben, elég fontos szerepe van, mégis a fő téma egy szerelmi kapcsolat kialakulása, illetve egy szakítás utáni újrakezdés lehetőségei. Hogyan lehet továbblépni, újra kezdeni? Össze lehet-e foltozni az összetört szívet, érdemes-e? Ugyanolyan-e az ember összetörve, a szakítás után, mint akibe egykor beleszeretett a másik fél? Ehhez hasonló kérdéseket boncolgat a könyv.

A stílus könnyed, fiatalos, a szereplők beszéde néha vulgáris, sok a "baszki" meg az egyéb káromkodási formák, de illik a szereplőkhöz, a helyzetekhez, a lelkiállapotukhoz. Vannak benne egészen szép, elgondolkodtató mondatok, bátorító szavak. Környezetleírás nagyon kevés van, a szereplők jellemzésére sem fordít nagy gondot a szerző, valahogy ezt mégsem hiányoltam annyira. A könyv külseje elég szép, bár a borítókép nekem egy kicsit obszcén. Nem szeretem a félmeztelen pasis borítókat, mert túlságosan egysíkúnak tűnik tőlük a könyv. Ezzel is ez a helyzet. Maga a borítómodellek testhelyzete egy jelenetet ábrázol a könyvből, így mondhatni, hogy illik hozzá, mégis jobban örültem volna valami színházasabb borítónak. A fordítás néhol kicsit furcsa volt, olyan szavakat használt a fordító, amelyek magyartalanul hangzanak, pl. valaki "fogalmatlan", ilyet nem szoktunk mondani. Ezt úgy érti, fogalma sincs a dolgokról, tehát lehetne mondjuk a naiv, tudatlan, figyelmetlen, gyanútlan, szűk látókörű, stb. És ez csak egy példa volt.

Összességében nem bánom, hogy olvastam, kezdem is a második részt, mert érdekel, mi lesz a két szereplővel. A romantikus-erotikus new adult zsáner kedvelőinek mindenképpen ajánlom a könyvet, de kellemes kikapcsolódást kínál a Rómeó és Júlia ill. a színház témájú könyvek kedvelőinek. Átlagos történet, lelki fájdalmakkal, titkokkal, szerelemmel. Számomra nem többször olvasós, kicsit túlírt és nagyon "rinyálós", de egynek elmegy. A színjátszós részeket szerettem benne.

Értékelés:
Tartalom, cselekmény: 5/3.5
Karakterek: 5/3.5
Leírás, stílus: 5/3
Borító, küllem, kiadvány: 5/3

Összesen: 20/13

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:

Free Blog Templates